سال حمایت از کالای ایرانی
شنبه ٢٨ مهر ١٣٩٧
آخرین بروز رسانی : 10/15/2018
صفحه اصلی > تماس با ما > دستورالعمل به روز رسانی وبسایت 

براساس تفاهم نامه نگهداشت و توسعه پورتال ( شماره 34273 مورخه 93/11/8 ) مسئولیت های هر حوزه به شرح ذیل می باشد :   دستورالعمل

1- حوزه معاونت خدمات مشترکین و درآمد :

- تدوین گردش کار و فرآیند ها با پیش بینی تسهیل در ارائه خدمات و اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای لازم درخصوص کاهش مراجعات مردمی، تمرکز زدایی و کوتاه نمودن فرآیند ارائه خدمات الکترونیک

- درج و بروزرسانی مشخصات دفاتر خدمات پیشخوان دولت

- درج و بروزرسانی اطلاعات مورد نیاز مشترکین شامل : بخشنامه ها، قوانین، آیین نامه ها و دستورالعملها همراه با جزئیات لازم در قسمت « قوانین و مقررات » در راستای صیانت از حقوق شهروندی

2- حوزه معاونت مهندسی و توسعه :

- درج و به روزرسانی اطلاعات مورد نیاز در قسمت « طرح ها و پروژه ها» براساس فرمت موجود

- درج و به روزرسانی اطلاعات مرتبط با اجرای طرح های فاضلاب شهری

- درج و به روزرسانی مقررات و استانداردها ( فهارس بها - کتب نظام مهندسی - استانداردها )

- درج و به روزرسانی تصاویر پروژه ها

3- حوزه معاونت بهره برداری

- درج و به روزرسانی اطلاعات مورد نیاز در قسمت « طرح ها و پروژه ها » بر اساس فرمت موجود

4- حوزه معاونت برنامه ریزی و منابع انسانی

4-1- دفتر آموزش و منابع انسانی

- درج و به روزرسانی اطلاعات مرتبط با « ساختار سازمانی » ( اطلاعات مرتبط با معرفی مدیرعامل، معاونین، مدیران ستادی، شرح وظایف و اطلاعات زیرمجموعه، مدیران امور و روسای ادارات )

4-2- دفتر آمار و فناوری اطلاعات

- درج و به روزرسانی اطلاعات مرتبط با « آمار عملکرد » ارائه شده به شرکت مهندسی آبفای کشور

- پشتیبانی و توسعه زیرساختهای فنی پورتال

4-3- دفتر بهبود بهره وری و تحقیقات

- درج و به روزرسانی اطلاعات مرتبط با نظام پیشنهادها

- درج و به روزرسانی پروژه های تحقیقاتی، اولویتهای تحقیقاتی سالانه، بخشنامه ها و دستورالعمل های پژوهشی، مقالات و فرم های پژوهشی مورد نیاز قسمت « تحقیقات و پژوهش »

5- حوزه دفتر مدیرعامل

- بررسی و پاسخگویی به درخواستهای ثبت شده در حوزه مدیرعامل در قسمت « ملاقات با مدیرعامل » و انجام هماهنگی های لازم با مدیرعامل محترم و پیگیری موارد ثبت شده تا حصوص نتیجه.

6- دفتر رسیدگی به شکایات

- بررسی، تهیه و درج پاسخ پرسش های ثبت شده در قسمت « پرسش و پاسخ »

- بررسی و پیگیری موارد ثبت شده در «سامانه رسیدگی به شکایات شرکت مهندسی آبفای کشور »

7- روابط عمومی و آموزش همگانی

- اطلاع رسانی «اخبار» ، طراحی و درج تصاویر « اسلایدر صفحه اصلی » با توجه به زمان و شرایط، درج و به روزرسانی « تصاویر گالری »، « اطلاعات تماس واحدهای مختلف »، اطلاعات مرتبط با « کتنون بازنشستگان »، « نظرسنجی »، « افتخارات »، « مناقصه ها و مزایده ها »، « وبسایت انگلیسی »، « اطلاعات مرتبط با « فرهنگسازی و آموزش مشترکین »، « اطلاعات مرتبط با شهرها » (اطلاعات مرتبط با تاریخچه، مدیر / رئیس شهر، اطلاعات تماس و ... )، اطلاعات مرتبط با « معرفی شرکت » ( تاریخچه، چشم انداز، منشور اخلاقی)، انجام « گفتگو » به صورت ماهیانه با مدیران و روسای ادارت در قالب گزارش عملکرد و درج در پورتال شرکت.

8- دفتر امور ایثار گران و پایگاه بسیج مقداد

- درج اخبار و بروزرسانی اطلاعات مرتبط با قسمت « دفتر امور ایثارگران و پایگاه بسیج مقداد » با همکاری روابط عمومی

- درج تصاویر و وصیت نامه شهدای وابسته به همکاران شرکت

 


 

نكاتي كه بايد توسط رابطین پرتال هنگام درج مطلب رعايت شود :

توضیح : اين آيتم ها براساس شاخص هاي SEO و نكات ارتقاء رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو Google، Yahoo، Alexa گرد آوري شده است.

1- نکات درج فرآیندها (فلوچارت) :

- فرآيند خود را در word با shape بكشيد

- بعد از اتمام آن را با فرمت Html ذخيره كنيد ( از منو file گزينه save as را انتخاب در كادر save as type گزينه web page,filtered را انتخاب نماييد.)

- به مسيري كه html خود را save كرده ايد رفته پوشه اي كه به نام فايل word تان ايجاد شده است را باز كنيد.

- عكس داخل آن را در پورتال Upload كنيد.

- به صفحه اي كه مي خواهيد اين عكس در آن ديده شود رفته و عكس را در آن صفحه درج كنيد.

2- نکات درج عناوین: 

- يك عنوان توصيفي شامل ۵ تا ۸ كلمه كه كلمات كليدي اصلي پورتال را شامل باشند، انتخاب كنيد. عنوان، اولين چيزي است كه مردم با آن در موتورهاي جستجو مواجه مي شوند. توجه كنيد كه وجود كلمات فارسي با استاندارد يونيكد توسط موتور جستجوي گوگل شناسایی مي شود.

- هنگام درج عكس و لينك بهتر است كادر مربوط به عنوان تصویر ( Title ) را تکمیل نماييد، این کار باعث می گردد تا با رفتن اشاره گر موس روی تصویر یا لینک عنوان درج شده به صورت Tooltip به نمایش درآید.

- عنوان باید شامل كلمات كليدي محتوا و عكس هاي آن صفحه باشد.

- در بین کلمات تشکیل دهنده عناوین از كاما استفاده نكنيد.

- از نظر گرامري جمله بندي عناوین درست باشد و فقط تركيب كلمات نباشد.

 

3- از تگ های Heading  حتما استفاده نماييد

تگ h اين امكان رو به موتور هاي جستجو مي دهد كه بهتر محتواي سايت شما رو درك كنند. براي اعمال اين خصوصيت متن صفحه خود را به ترتيب اهميت از heading هاي cms انتخاب نماييد.

- از تگ h1 بيش از ۲ بار در يك صفحه استفاده نكنيد. فقط براي تيترهاي مهم استفاده شود.

- كل متن صفحه را در اين تگ ها قرار ندهيد، فقط براي تيترها و مطالب مهم استفاده كنيد.

4- درج كلمات كليدي سايت(key words) :

موتورهاي جستجو براي اين بخش ارزش زيادي قائل هستند و در رتبه بندي پورتال تاثير دارد. كلمات كليدي را با كاما از يكديگر جدا كنيد. با اين روش در حداقل جا، امكان تركيبات متنوعي از كلمات كليدي گنجانده خواهد شد.

-  سعي كنيد كه چگالي حدود ۳ تا ۲۰ درصد براي كلمات كليدي مهم پورتال را تنظيم كنيد.

توضیح : نسبت كلمات كليدي به ساير كلمات در يك صفحه را چگالي يا تراكم كلمات كليدي مي نامند. مثلا اگر شما ۱۰۰ كلمه در يك صفحه داريد و چهارعدد از آنها جزو كلمات كليدي سايت شما هستند، چگالي كلمات كليدي آن صفحه ۴% است.

- كلمات كليدي خود را تركيبي انتخاب نماييد.

- كلماتي كه حدس مي زنيد توسط موتورهاي جستجو بيشتر search مي شوند را بنويسيد.

- حتما كلمات كليدي را با كاراكتر , از هم جدا نماييد.

- كلمات كليدي از متن همان صفحه انتخاب شود.

- عنوان صفحه خود را حتما در كلمات كليدي بنويسيد. 

5- نکات تبدیل فایل به pdf

يكي از راههاي افزايش بازيابي اطلاعات مندرج در وب سايت توسط موتورهاي كاوش، غني كردن فايل هاي محتوا مي باشد. محتواهاي PDF كه از فرمت هاي ديگر(مثل ورد، پاور پوينت و ...) استخراج مي گردد، بهتر است شرايط ذيل را دارا باشد:

۱- قبل از تبديل فايل Word به PDF از استاندارد بودن فونتهاي بكار رفته در فايل Word اطمينان حاصل فرماييد.

۲- از نرم افزارهاي استاندارد براي تبديل فايل ها به PDF استفاده شود كه قابليت پشتيباني از فونت هاي فارسي را داشته باشند. توصیه می شود حجم تصاویر به کار رفته در سند خود را کاهش داده و سپس بوسیله نرم افزار Word خروجی PDF تهیه نمایید تا حجم فایل نهایی کاهش یابد.

۳- متن فايل هاي PDF با استفاده از ابزار هاي جستجوي درون متني نرم افزار Acrobat قابل جستجو باشد.

۴- نام فايلهاي PDF را با توجه به موضوع آن ها ترجيحا به زبان انگليسي انتخاب نماييد.

6- نكات فرمت و حجم فایل ها :

- برای جلوگیری از هدر رفت منابع هاست پورتال و هدر رفت پهنای باند، باید فایلهایی که بر روی پورتال آپلود می شوند کمترین حجم ممکن و در عین حال کیفیت مورد قبول را داشته باشند.

- حجم فایل های Pdf، اسناد Word، Powerpoint، Excel و ... کمتر از 10 صفحه نباید از 5 مگابایت تجاوز نماید. برای اسناد بالای 10 صفحه حداکثر حجم مجاز 10 مگابایت می باشد.

- کیفیت تصاویری که بر روی پورتال قرار داده می شود باید درحد مطلوب باشد و مطابق استاندارد وب از 150 ppi تجاوز ننماید.

- ابعاد تصاویر بخش اخبار باید با نسبت ابعاد 3 در 4 ، حداکثر 500 * 375 پیکسل، به صورت افقی و با فرمت jpg یا jpeg باشد.

7- آیین نامه ها و دستورالعمل ها :

آیین نامه ها و دستورالعمل های هر واحد باید بصورت کامل بر روی سایت قرار گرفته باشند. برای بارگذاری این مطالب نیاز است که پس از هماهنگی با بالاترین مقام سازمانی در هر واحد، محتوای این دستورالعمل ها در پورتال ایجاد شود و در ادامه فایل محتوای ارائه شده هم جهت دانلود قرارگیرد.

8- قالب کلی نگارش متن

ردیف

مطالب

نکات

1

عنوان اصلی

Tahoma 14 B  یا  B_Nazanin 18 B

2

عنوان فرعی

Tahoma 12 B  یا  B_Nazanin 16 B

3

رنگ مطالب

مشکی

4

متن پاراگراف ها

Tahoma 12   یا    B_Nazanin 16

5

مطالب لیستی

لیست های شماره دار و بدون شماره

6

ترازبندی متن

Justify , Direction : RTL

7

متون انگلیسی

Time New Roman 14

امتیازدهی
نوشته شده توسط : مدیر سیستم
آخرین به روز رسانی : 9/27/2018